Admission Rules & Online Process

For Online Portal Related Help: 9334934115, 8539971853, 9431672287

ADMISSION RULES

ऑनलाइन नामांकन करने के बाद महाविद्यालय में निम्नलिखित कागज़ात जमा करना अनिवार्य है, तब ही कॉलेज से आपका रोल नंबर अलॉट होगा , अन्यथा आपका नामांकन समाप्त हो जाएगा: –

  1. एडमिशन फॉर्म ऑनलाइन करने के बाद फीस रसीद के साथ दो प्रति में
  2. पहले सेमेस्टर एडमिशन रसीद
  3. पहले सेमेस्टर प्रवेश पत्र की छाया प्रति
  4. पहले सेमेस्टरअंक पत्र की छाया प्रति
  5. आधार कार्ड की छाया प्रति
  6. पासपोर्ट साइज़ फोटो एक प्रति

list of document attached jpeg/pdf format at the time of online:

  • Admission Receipt (100 kb)
  • Previous Semester Admit-card (100 kb)
  • Passport Size Photo (50 kb)(Mandatory)
  • Self Signature (20 kb) (Mandatory)

Step to fill up Admission form

Follow the steps as below to fill the Admission form.

  • 1st Step: Visit the official website of the College
  • 2nd Step: On the homepage, click on the link “Online Admission ”
  • 3rd Step: Click on the link “for Admission ”
  • 3rd Step: Click on “Sign Up” from the page
  • 4th Step: Enter Username, Password and Email
  • 5th Step: Click on “Sign Up” from the page
  • 6th Step: Enter existing Username and Password
  • 7th Step: Click on “Apply for semester Admission” from the page
  • 8th Step: Fill the all Data in Capital Letter and Upload the necessary documents in the required format.
  • 9th Step: Click on “Submit”
  • 10th Step: Complete the fee payment.
  • 11th Step: Take the print of your Admission receipt.
  • 12th Step: Keep your documents with payment slip for future document verification.

Click Below Link for Admission

Apply For 3rd Semester Admission (2023-2027)